Online Marketing

Wat is mijn doelgroep? Waar worden mijn potentiële klanten blij van? En hoe bereik ik die eigenlijk? Wanneer je aan de slag gaat met online marketing, zul je dit soort vragen altijd tegen komen. Want marketing is eigenlijk niets meer dan je potentiële klant vinden, boeien en binden. En dat is lang zo makkelijk nog niet. Bij Internetbureau Utrecht houden wij ons al jaren bezig met online marketing. Wij zetten onze ervaring graag in voor jouw bedrijf.

Online marketing – Strategie

Wie is je ideale klant? Wat houdt hem of haar bezig? En hoe biedt jouw bedrijf daarin een oplossing? Een klantgerichte strategie is het begin van effectieve online marketing. Als je weet wat jouw doelgroep wil, kun je hierop inspelen. Niet alleen met jouw aanbod maar vooral ook met passende content die relevant is voor de specifieke behoeftes van jouw potentiële klanten.  En dat is dan weer goed voor je online vindbaarheid en conversies.

In een online marketingstrategie leg je onder andere vast wat je doelstellingen zijn, wat je doelgroep is en welke weg je wilt gaan bewandelen. Vaak is je bedrijfsstrategie, als je die hebt, een goede basis voor je online marketingstrategie. Vind je het lastig om dit soort dingen concreet op papier te zetten? Dan ben je niet de enige. Wij van Internetbureau Utrecht helpen je graag met het opstellen van een gedegen strategie.

Online Marketing: Content

Er wordt vaak gedacht dat content puur en alleen over tekst gaat. Maar content omvat veel meer dan dat. Ja, tekst is een heel belangrijk onderdeel van content, maar lang niet het enige. Maar wat valt dan allemaal onder content? Als je de betekenis van ‘content’ googlet, vliegen de definities je rond de oren. Content betekent letterlijk ‘inhoud’. Contentmarketing is dus eigenlijk de inhoud van marketing. Maar welke inhoud dan? Content gaat over alle informatie (content) die je online kunt plaatsen en verspreiden. Dit zijn een aantal voorbeelden van content:

  • Teksten op je website
  • Blogs/artikelen
  • Webinars
  • Afbeeldingen/video’s
  • Whitepapers

Online Marketing: Je website als online basis

Wanneer je strategie helder is, kunnen we aan de slag. We starten dan het liefst met (de content van) je website. Uiteindelijk is dit namelijk meestal je online ‘eindbestemming’. Of je nu reclame maakt via LinkedIn, GoogleAds of geweldige blogs deelt… Je leidt je leads hiermee vrijwel altijd naar een landingspagina op je website. En die website moet dan dus staan als een huis.

Nieuwe website bouwen of bestaande website optimaliseren

Of je nu een hele nieuwe website nodig hebt of eigenlijk al wel een prima website hebt, wij kunnen je helpen bij het bouwen, aanpassen en optimaliseren van jouw WordPress website. Is jouw website in een ander CMS dan WordPress gebouwd? Dan kunnen wij die vaak voor je overzetten.  

Meer bereik dankzij campagnes op maat

Wanneer je website staat, moeten we natuurlijk nog bezoekers naar die prachtige website gaan trekken. Afhankelijk van jouw online marketingstrategie, bepalen we hoe we jouw ideale klanten kunnen bereiken. Vervolgens bekijken we welke marketingkanalen hierbij passen.

Online Marketing: De perfecte mix van marketingkanalen

In de online jungle zijn er eindeloos veel opties om jezelf op de kaart te zetten. Een mix van verschillende kanalen, op maat voor jouw situatie, levert je het meeste rendement. Een gerichte multimediale aanpak. Voorbeelden van opties zijn:

Door online marketingcampagnes slim in te zetten, kun je geïnteresseerde bezoekers naar je website trekken. Hiervoor is geen vaste formule. Bepalen welke multimediale aanpak past bij jouw organisatie, vraagt om een stukje maatwerk. Wij kijken daar graag samen eens naar.

Internetbureau Utrecht – Marketing

Op zoek naar een partner voor jouw marketingactiviteiten in regio Utrecht? Neem dan eens contact met ons op!